Zitate aus Buch "Starting Strength"


Ich bin mittlerweile schon etwas weiter im Buch Starting Strength und wollte noch ein paar der schönsten Zitate aus dem Buch hier weitergeben. Wer sich für Krafttraining interessiert, der sollte sich das Buch auf jeden Fall holen!

Hier die Zitate, in keiner besonderen Reihenfolge:

A weak man is not as happy as that same man would be if he were strong.

Exercise is not a thing we do to fix a problem – it is a thing we must do anyway, a thing without which there will always be problems.

Furthermore, barbells require the individual to make these adjustments, and any other ones that might be necessary to retain control over the movement of the weight. This aspect of exercise cannot be overstated – the control of the bar, and the balance and coordination demanded of the trainee, are unique to barbell exercise and completely absent in machine-based training.

If the weight room is not equipped with chalk, bring your own. If the gym complains, change gyms.

Gerade diesen Punkt muss man als Einsteiger vielleicht ein paar Mal laut vor sich hersagen. Das gilt auch für Fitnessstudios, die kein Kniebeugen oder Kreuzheben erlauben, obwohl mir so etwas noch nicht untergekommen ist. Meistens scheitert es eher am Fehlen jeglicher Unterstützung seitens des (wahrscheinlich) mies bezahlt und ausgebildeten Personals… :-( Den Punkt kann man aber auf viele Situationen im täglichen Leben übertragen, ohne den Wortlaut zu sehr verändern zu müssen…

First and foremost, ALWAYS STEP BACK OUT OF THE RACK. ALWAYS. NEVER PUT THE BAR BACK IN THE RACK BY STEPPING BACKWARDS. NEVER. This cannot be done safely.

Auch hier: gesunder Menschenverstand. Wenn man die Ablage nicht sehen kann, kann man nicht ablegen.

If the squat is crazy bad, rack the bar and repeat the pre-squat procedure, focusing on the knees-out part.

Daraus folgt ständige Selbstkontrolle oder Beurteilung durch einen fähigen Trainingspartner bzw. Coach. Mittlerweile hat man ja eine Videokamera im Handy, also ist auch das Training allein im Keller keine Ausrede mehr für schlechte Technik und gefährliches Rumwurschteln.

There are no actual data for the rates of CVA (deutsch: Schlaganfall) in the weight room because they occur so infrequently as to be statistically unmeasurable. More people drown in 5-gallon buckets each year than have had barbell training-related strokes since the invention of barbells. (über Atemtechnik und die zu Unrecht verdammte “Pressatmung”)

For every bench press workout, there should be a press workout.

Ich bin immer wieder erstaunt, wie viele Leute im Fitnessstudio eigentlich nur Variationen des Bankdrückens machen.

Except for the squat, there is no thumbless grip in barbell training.

Barbells like to move in straight vertical lines, and your job is to arrange your body movements so that the bar can do this.

Das ist so ziemlich die einfachste Beschreibung, mit der man alle gängigen freien Hantelübungen beschreiben kann. Fragen zur Technik und zur Ausführung lassen sich häufig mit einem Vergleich der eigenen Hantelbahn mit einer geraden Linie entgegen der Schwerkraft beantworten. Manche Kapitel im Buch lesen sich eher wie eine Einführungsstunde Physik oder Mechanik. Aber der menschliche Körper besteht (etwas vereinfacht) eben auch nur aus Gelenken und Hebelarmen.

Some people are reluctant to admit they have too much weight on the bar, in the same way that they are likely to take too big an increase in weight each workout. The ego interferes with thinking, causing an attempt to handle weights that cannot be lifted with correct form.

The hands are prone to callus formation as a normal part of training. All lifters have calluses, and need them to protect the hands from blisters and tears.

Everything else can be wrong with the deadlift and nothing really bad will happen, but if your low back is round under a big load, safety will be compromised.

The bar should be 1–1œ inches from your shins. For almost every human being on the planet, this distance places the bar directly over the middle of the foot, the position over which the bar stays on its way up to lockout. … Most people are reluctant to keep the bar close enough to their legs during the pull, as well as when setting it down, and for that matter before the bar leaves the ground. This reluctance is often due to the fear of marring the beauty of the shins and thighs and a lack of appreciation of the significance of balance in the pull.

Many people like to pull the first rep off of the floor, breathe at the top at lockout, and finish the set by bouncing the bar off the floor for the remaining reps. It is easier to do the set this way, true, but easy and strong are usually opposing concepts.

Die meisten meiner Highlights auf dem Kindle sind Tipps zur Technik oder zur Sicherheit. Ein paar der anscheinend typischen Rippetoe-Sprüche sind aber auch dabei. ;-)

Und nochmal: Wen ihr euch für Krafttraining interessiert und im Fitnessstudio nicht nur den Frauen auf die Beine guckt, sondern stärker werden wollte, kauft. das. Buch. Jetzt.

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